publicitate - explicat in DEX



publicitate (Dicționarul explicativ al limbii române, ediția a II-a, 1998)
PUBLICITÁTE s. f. Faptul de a face cunoscut un lucru publicului; difuzare de informații în public; caracterul a ceea ce este public. ♦ Agenție (sau birou) de publicitate = birou unde se pot da, pentru a fi publicate în ziare sau difuzate prin radio și televiziune, anunțuri (cu caracter particular). Mica publicitate = rubrică a unui cotidian în care se publică anunțuri cu caracter particular. Agent de publicitate = persoană angajată de o firmă comercială pentru a face reclamă mărfurilor ei. ◊ Loc. vb. A da publicității = a publica. – Din fr. publicité.

publicitate (Dicționar de neologisme, 1986)
PUBLICITÁTE s.f. Faptul de a face ceva cunoscut prin publicații; răspândire în public. ♦ A da publicității = a publica. [Cf. fr. publicité].

publicitate (Marele dicționar de neologisme, 2000)
PUBLICITÁTE s. f. faptul de a face ceva cunoscut publicului o a da ~tății = a publica. ◊ mijloc de a face cunoscut un produs, o întreprindere etc. prin informarea cumpărătorului asupra calității, prețului, utilității. (< fr. publicité)

publicitate (Dicționaru limbii românești, 1939)
*publicitáte f. (d. public; fr. publicité). Calitatea de a fi public: publicitatea unor ședințe. Anunțurĭ publicate: A da în publicitate, a tipări ca să vadă publicu.

publicitate (Dicționar enciclopedic, 1993-2009)
PUBLICITÁTE (‹ fr.) s. f. 1. Faptul de a face ceva cunoscut publicului; răspândire a unei informații în public. ♦ Ansamblul mesajelor transmise pentru orientarea comportamentului cumpărătorilor sau pentru influențarea opiniei acestora, în sens favorabil față de un produs sau serviciu. Principalele mijloace de p. sunt: presa scrisă, radioul și televiziunea, ambalajele, cataloagele, panourile, pliantele, afișele etc. ◊ Mica p. = rubrică sau pagină într-un ziar în care se publică, contra plată, cereri și oferte de serviciu, anunțuri de vânzări și cumpărări, înștiințări cu caracter personal etc.; totalitatea anunțurilor pe care le publică această rubrică sau pagină. ◊ Agenție (sau birou) de. p. = loc în care se pot da, pentru a fi publicate în periodice sau difuzate prin radio, televiziune etc., anunțuri cu caracter publicitar. ◊ Agent de p. = persoană angajată de o firmă oarecare pentru a prezenta mărfurile firmei respective și a le face reclamă. Expr. A da publicității = a anunța în mod public, a publica. 2. (Dr.) Principiul publicității = principiu al dreptului procesual, în temeiul căruia soluționarea litigiilor se face, cu unele excepții, în ședință publică. 3. (Dr.) P. imobiliară = sistem de aducere la cunoștința celor interesați a actelor de dobândire, modificare sau stingere a drepturilor reale imobiliare prin transcrierea actelor sau, în cazul cărților funciare, prin înscrierea drepturilor în anumite registre.

publicitate (Dicționar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, ediția a II-a revăzută și adăugită, 2005)
publicitáte (pu-bli-) s. f., g.-d. art. publicitắții

publicitate (Dicționar universal al limbei române, ediția a VI-a, 1929)
publicitate f. 1. notorietate publică; 2. starea celor cunoscute de toți; 3. anunciu prin ziare, afișe, prospecte.